Schoolgroep - Reisverslag uit Blier, België van Britt Weert - WaarBenJij.nu Schoolgroep - Reisverslag uit Blier, België van Britt Weert - WaarBenJij.nu

Schoolgroep

Door: Britt van Weert

Blijf op de hoogte en volg Britt

17 Juni 2016 | België, Blier

Afgelopen week heb ik voor het eerst een schoolgroep begeleid.
Woensdag tot en met vrijdag kwam er een school hier naar de Ardennen om 3 dagen activiteiten te doen.

Samen met 3 andere collega's hebben wij de groep begeleid. De school hebben we in twee gesplitst en zo ons ook, twee instructeurs bij de ene groep en twee bij de andere.

Woensdag kwamen ze aan in Blier (onze hoofdlocatie). Hier hebben wij de Adventure walk/teambuilding uitgevoerd. Daarna zijn we naar een andere locatie, 3 kwartier verder op, gegaan. In de avond hebben wij de groep geholpen met het begin van het avond eten en daarna zijn we in het bos Levend Stratego gaan spelen.

De volgende dag zijn we vroeg op gemoeten, omdat we een mobiele boogschietbaan klaar moesten zetten. De kinderen gingen namelijk boogschieten en teambuildingspellen uitvoeren. Daarnaast zijn we in de middag twee routes gaan mountainbiken.
In de avond hebben we een kompastocht gelopen die uiteindelijk 2 uur duurde.

Vrijdag, de laatste dag, zijn we de spannende activiteiten gaan doen, namelijk; de quickjump, de pamperjump en de abseil. De Quickjump is een vrije val van 20 meter hoog. Bij de pamper jump klim je op een boomstam en spring je vanaf daar naar een trapese en bij de abseil klim je vanaf 20 meter hoogte naar beneden terwijl jij jezelf zekerd.

In het begin vond ik het wel zwaar om een schoolgroep te begeleiden, omdat de meeste kinderen doen waar ze zelf zin in hebben en niet naar je luisteren, maar na een dag begon je wel te merken dat de kinderen meer begrip voor je kregen en dus ook deden wat er van ze gevraagd werd.

Zo een schoolgroep leiden vind ik ook een leerzame manier om in te zien hoe je de begeleiding doet en hoe sommige kinderen kunnen doen en hoe je hierop reageert.

Over een paar dagen hebben we waarschijnlijk de volgende groep ;)